Det blir bättre o bättre dag för dag!!!! trallalallala

Nu kan jag ta mig en litet vinglas eller flera ikväll. Efter att varit den som legat på soffan o ätit penicillin och chokladpraliner mest hela helgerna. Jo men visst jag är inte läkt än, men det går ändå åt rätt håll. O ni som tycker det är groteskt med ett hål i magen.... det är ändå värt det.... det går åt rätt håll ju! Så sjukt kan det bli när man, eller jag, har önskat att bli av med det j...la överskottet av hud i så lång tid.  Men jag vill ändå berätta för er som tror på tv's program om hur enkelt det är..... fy f..n vilken smärta. Men det är klart att ingen operation är smärtfri... o jag är inte smärtkänslig alls.... men men. Jag har blivit opererad många ggr o en av dem i magen, 2 ggr i halsen, fötterna och handleden.... men det här var den absolut jobbigaste. Den enda som var i närheten var den när jag tog bort en cysta på en äggstock. Men då försåg de på sjukhuset mig med gott om skönhetsfeelingssprutor...

Jag avråder absolut inte från bukplastik, o tror att det kan vara absolut nödvändigt för den som gått ner mkt i vikt. Men om nån.... tex jag... har haft struma och stress, eller en annan sjukdom som gjort att man inte kunnat hålla vikten.... så ska man betala själv... men om man fått sin viktnedgång för att man fått en magoperation..... som minskar magsäcken.... då har man även rätt att få bukplastik gratis. Jag har inte kollat nu det sista året om detta fortfarande är så men för ett par år sen var det en som fått denna operation, som berättade det för mig. Är inte det rätt konstigt??? Det tycker i alla fall jag.... men tycker ändå det är värt det, men om du kämpat som en dåre för att ändra ditt liv, din kost och dessutom blivit opererad för struma... ja, då ska du få betala din bukplastik själv.... jajamensan, rättvist ska det vara. Eller så är det kanske så att jag inte sätter mig ner o gnäller o grinar så mkt som andra kan.

Jag är lycklig för att kunna stå på mina egna ben och ha en grundsyn.... tanke.... på att kunna lösa det mesta på egen hand. Och att jag själv är ansvarig för .... just mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0