Det hände en grej..... igen!

Jag har ett visst flyt i mitt liv just nu.. hihi. Ja egentligen tror jag nästan inte själv det är sant. Jag som bestämde mig för att vara i full fart o kanonform till nyåret. Jo, jag blev LITE sne på en katt som helt jävla ogenerat satte sig på köksgolvet o sket. Tog tag i fanskapet och naturligtvis bet hon mig i handen. Men inte tänkte jag mer på det... Vafasen... katter har jag haft i hela mitt liv, o till det hör ju att man får lite rivsår, bett, o en del kadaver liggandes mest överallt.

Det ovanliga denna gång var att handen började svullna... o ändå mer svullna... till slut kunde jag inte ens hålla i en penna eller gaffel eller nåt. Knogarna blev ett med en klump.... inge vidare. Ja det var väl bara o gilla läget, ringde vårdcentralen, och väntade mig ett svar: Kom en annan dag om det blir värre. Men svaret blev: Kom in DIREKT! Jaha sa jag vill ni veta namn osv... Men hon svarade bara Nej kom in direkt sånt där tar vi sen. Ahha, sa jag.

Väl inne på vc, kom jag in till syrran direkt, hon skakade på huvet o sa att jag måste till doktorn så fort de får minsta lucka. Sen pillade hon upp såren o la bandage. Fick komma in till doktorn efter ett par timmar.

O sen fick jag nästa lilla chock... Hon sa att jag kanske skulle läggas in på sjukhus, för jag har blodförgiftning! Men skulle kolla om penicillin kunde få stopp på det först.

Underbart tänkte jag, vilket drömläge.... jag har ju fortfarande ett hål mitt in i magen. Som iofs börjar läka bra... men som jag är livrädd för att det ska gå åt fel håll.

Men nu efter ett par dar... mår jag bättre och är piggare än på ett par veckor. Så troligen var det nån j..la bakterie redan i mitt blod eftersom jag mår så mkt bättre av nya kuren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0