Energier och tarot

Lite tarotkort på hur min morgondag kommer bli........töntigt kanske nån tycker men jag tycker det är roligt och lite utmanande. Kan jag tyda dem rätt, vad är det om står i görningen och framför allt vilka möjligheter får jag imorgon?

Ja. för för mig står spådomar och tarotkort endast för att se vilka möjligheter, den som jag lägger på, har att välja mellan. Den egna viljan kan ingen styra över, du kan sumpa en chans....eller ta vara på de möjligheter som bjuds. Glöm sånt snack som finns om att det har med dåliga energier att göra ..tarot. Det har inte med leken att göra utan endast om vem som håller i den. Dåliga energier kommer från den som tänker dem.

Med ljus och glädje, kan hela jorden förändras. Men tyvärr är vi fortfarande långt därifrån. Men det ska ni veta att allas aggerande, attityder, egoisttänkande, negativ stress och brist på empati, som ligger kvar som dålig energi. Så det som gäller är att om vi ger kärlek, smicker, peppning, en kram eller ett gott skratt, så höjer vi energierna. Vilket ska vi välja??? Ja, valet borde inte vara så svårt.

Ett första stadium kan vara......att tänka på vad vi säger till våra barn, vilka ord och vilket sätt använder vi när de är urgriniga, skitiga,  ledsna eller rent utav kommer hem och har retat någon annan i skolan. Vad är det vi förmedlar och vem är det som lär barn hur de handskas med olika jobbiga situationer. Det är den generationen som blir den nästa att sprida sina energier över vår planet. Med tanke på framtiden borde det vara viktigast att tänka på barnen, och ge dem möjlighet att bli lyckliga och glada, över hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0