Tankar om ansvar...

Tänk vad trött man kan bli.... ja visst nätterna fylls av funderingar över hur det ska bli med de praktiska ting som är kvar. Papper, byråkrati, sälja hästar och allt som ska skötas på gården jag lämnat.... ja jag lär ju inte åka ner o städa o sånt. Men hästarna ska ju ses till.... Idag rymde han igen.... bara att åka o kolla vart han tog sig ut. Blåsten gör ju hästarna ändå fiffigare och ystra. Dessutom har det kommit en liten vildkatt som är mager, skygg och tussig.... jag måste köpa mer mat och ställa ut till den. Men man undrar ju vart den har hört hemma och hur den mår egentligen. Men sköldisarna har det bra nu, det vet jag för de bor i mitt sovrum. Ja, jag måste erkänna att det är lite jobbigt att ha ansvar för djur som inte bor på samma ställe som jag. Upppsiii.... var det inte bla detta jag skulle lämna ??? Men djur ska ju inte bli lidande för att folk inte kan ta ansvar.... O mannen är borta som vanligt.... Hmmm man kan undra vad han ska ha en gård till??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0