JAG, just nu o lite tillbaka.

JAG. Vem är jag?? För den som inte känner mig är jag en lång kvinna i mina bästa år. Jag har 2 st vuxna barn, i år blir de 19 och 21 år. En utflugen och en som är på väg ut till våren.

JAG är gift med en man som tycker allt är så bra som det är och inget behöver göras om. Förrutom att möjligen skulle jag bli kortare, smalare och mycket yngre, typ 25 eller nåt. Ja, så känns det i alla fall.

JAG har ett eget företag sedan 1994, som har ändrat inriktning lite med åren, men som i huvudsak alltid ägnat sig åt handel. Egen import av lite prylar, butik, grossistverksamhet, postorder samt tillverkning av olika hantverk samt salvor. Nu ägnar jag mig enbart åt uppdragsförsäljning samt hästverksamhet. Min hästverksamhet kommer jag dra ner på och min dotter får ta över efter hand.

JAG äger för tillfället 5 st hästar, men hoppas att det bara är 3 st till hösten. Det är 2 st hopphästar,1 st babys hopphäst, 1 st dressyrhäst och en hopponny. Alla utom ponnyn är välstammade halvblod. Och för att kunna köra runt på dem till tävlingar osv har jag en lastbil som jag fick körkort till i julklapp. C-behörighet, körde upp 22 dec, vilken ljuvlig dag.

JAG har även 2 st katter som är födda på gården och 2 st sköldpaddor, varav den ena är en som jag tog hand om för att det finns idioter som släpper ut dem i naturen. Dessa ynkliga människor som inte kan se till att deras djur blir omhändertagna eller att de avlivas. Blättan blää för såna, en annons på nätet kan vara gratis, ynkligt.

JA, fler djur har jag inte och kommer heller inte att skaffa, utan jag kommer prova att bo i en lägenhet i Örebro under en tid för att se om det blir nåt bättre. Men mer om det ska jag skriva om i kategorin som kommer handla om mitt gifta liv, men den ska jag fundera lite på först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0