Nu har jag varit en seg en

Det var ett tag sen jag skrev här. Har som jag skrivit tidigare varit på Mallis... det blev en intressant resa. Sol o bad o de dagar som det inte var kanonväder var vi ute och flöt runt bland pubar o affärer i Magaluf.... det livet är inte så komplicerat.

Nu bär det av till Järle igen.. kommer bo tillfälligt ute i min lillstuga, sen har jag husvagnen som ett lillkök så länge. Det blir lite bökigt när Xet ska ta hem sin nya kvinna, som troligen funnits en tid. Men det är inte jag som dragit ut på letandet efter en ny bostad.. så. Vilket fall som helst ska det bli skönt att packa ihop och ändå planera iför framtiden. Det ska bli skönt att ha lite mer koll på hästarna nu när det blir höst och vem vet .... ösregn.

Min dotter har kommit in på en utbildning till yrkeschafför så hon blev inte med till Mallis... äntligen aggerar hon som en vuxen med eget ansvar. Men detta har gjort att vi inte varit ute på en enda tävling sen Falsterbo. Hästarna har haft semester.... Ponnyn fick ett bitsår när han var på bete men det håller på att läka nu efter pencillin och massor med skötsel.... det var ett stort och djupt sår med massor av var.... så det har inte varit lätt. Men Sandra fixade det exemplariskt fast hon fick allt ansvar när jag var borta... vilken tur vi hade att hon inte åkte med till Malllis.

Jag och Aimo planerar för att byta tak på uthuset så fort det bara går. Först flytt nästa helg sen direkt på taket. Äntligen händer det grejer, detta skulle ha varit gjort för flera år sen. Efter det kommer jag tapetsera om ett rum som inte används av Mats i huset. Men kommer hålla på när han är o jobbar....jag har lovat att inte vara där så mycket när han är hemma. Han lever i sus o dus för att hon ska komma hit.... o vet ni vad? Jo, i 28 år har jag levt med honom och han har alltid vägrat tvätta fönstren.... men nu är det gjort. Märkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0