En bra dag.

I morse så bestämde jag mig bara för att idag ska det bli en bra dag. Jo natten har varit rätt seg o jobbig... ibland blir jag bara så djup. Så där så att jag grubblar på en massa o försöker hitta svar o anledningar. Fast jag nog egentligen inte ens har nån direkt anledning till det. Det är de stunderna när mitt självförtroende är i bott, o jag tycker att ingen tycker om mig.... Fast jag vet att det inte är sant. En tyck synd om mig själv stund, men denna gång kom den mitt i natten.

Men detta resulterade i att i morse när jag vaknade, så bara bestämde jag mig för att det här ska bli en riktigt bra dag. O det är precis som om att när jag går ut med den attityden från början, så blir det bara så. Ingen ska säga att man inte kan  påverka sitt eget öde... ja nu var det bara för en dag. Men det kan ju lika gärna röra sig om vilken situation, eller vilken tidsperiod, man själv väljer.

Idag blev det bara en sån där enkel, trevlig och allmänt småtolig dag. Vi började med att kliva upp, men backade där... tillbaka till sängen o bara softa o gullas. Inte illa, men vid ca 12, klev vi upp, packade Jennys barnsäng o dess prylar i min lilla celica, en fantastisk packbil, fast det inte syns utanpå. Vi åkte till Örebro, träffade tjejerna o lämnade prylarna, spanade in den stinna magen, sen drog vi vidare till den prominenta förorten.... Brickebacken. Där fick vi kaffe och ett mkt bra skötbord till den lilla nykomlingen. Vidare tebax till tjejerna, med ny leverans.

Eftersom vi tagit det lilla lugna idag, kom vi på hamvägen på att det kn appt fanns tid att äta på. Men efter ett ryck vid spisen, samtidigt som darlingen fixade stall o kusar, så blev det tacos på bordet... Eftersom vi nu började få tidsbrist var det bara att slänga i sig maten o vidare tillbaka till Örebro... Nu var det dags för nästa grunka att göra idag: SALSA! Roligt men struligt med alla steg..... halvkramp i magen efter för mkt mat.... men så KUL!

O så det perfekta slutet ..... Solsidan. Detta program som är så klockrent! Superskoj, med humor som verkligen passar mig.

Jag vill att alla mina dagar ska vara ungefär så här. Helt enkelt kan det kallas vardagsliv som det ska vara.... Tack älskling för att du finns....

Känner att jag blir friskare o friskare, så nu planerar jag att börja på Zumba en gång i veckan. Ja va fan, jag har ju gått upp 6 kg, bara för att jag fick komplikationer efter operationen. Men nu ska de bort, jag lär ju få tillbaka orken o kondisen som försvunnit, samt få bort de där äckliga kilona..... PÅT BARA PÅT!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0