Importerad mini-ligist


Här sitter jag hemma mitt på em..har precis varit ute 2 ggr och pulsat i snön efter en ponny. Det var 2 st som ringde och sa att jag hade en häst på rymmen....o mycket riktigt...han stog utanför grannens ponnyer. De kanske var sötare än hans kompis halvblodet, va vet jag?  Efter att pulsat över ett stort gärde kom han så snällt med mig in i hagen igen. Jag hann precis in igen innan jag kom på att en liten bild på dem vore skoj och gick ut igen.......Ok, nu stog han på ett annat ställe, så jag sprang ut i snödrivorna i mina tofflor, o utan jacka, fick in honom igen. Då sprang han och visade mig att han minnsan vet hur och var man ska rymma.....Jippie! Bra då vet jag...ut i mina tofflor, tårna hade redan domnat så det var ingen idé att gå o byta, och så lagade jag stängslet. Hoppas han får sig en riktig stöt nu....så kanske man får jobba ifred imorron.
Men som jag skrivit tidgare är det de här fiffiga och smarta med en enorm attityd som ofta blir de bästa tävlingshästarna, om de nu blir såna, innan folk tröttnat. Men trägen vinner, brukar det ju heta. 4 år och med en enorm energi....och så kallas han Moses....inte är det jag som döpt honom till det precis.

Det här är ett intresse för den som inte fattar bättre...

Kommentarer
Postat av: a

2009-03-12 @ 23:05:48
Postat av: Becca

Hej, just nu pågår det en tävling i min blogg.

Titta gärna in hos mig och delta gärna:)

http://beccanorman.blogg.se

2009-03-12 @ 23:06:09
URL: http://beccanorman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0