Vad vill soss förmedla till ungdomarna egentligen?

Om man är 21 år och slutat skolan och söker alla jobb man kan, och räkningshögen växer. Vad ska man göra då? I min lilla värld trodde jag att man kunde få hjälp med existensminimum av vår kära socialtjänst. Vad ska den annars vara till och vem ska få pengarna som bla jag har betalt i skatt i åratal?  Vilka ska ha dem?.......ujejujj..... nu mår jag nästan illa, fy fan har vi ett samhälle där man verkligen inte får hjälp som vanlig Svensson.....hua blä..urk o spott.

Svaret min dotter fick var.....låt din pojkvän försörja dig....fy fan jag har alltid försökt fostra mina barn till att vara stolta över att klara sig själva och göra rätt för sig. Vad får man för det nu. Jo helt plötsligt blir hon rekommenderad att lära sig utnyttja andra, att bli en tiggare.

Inte undra på att det finns så många likgiltiga personer som bara ger upp i detta samhälle. Jag tror inte det är så att en vanlig tjej eller kille går till soss för ros skull eller för att de är lata, det är det nog andra som gör men inte de ungdomar som söker massor med jobb. Sen är det en helt annan sak om man kommer igen o igen  o igen för att man inte sökt jobb.

Vart går alla mina skattepengar??

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är för djävligt, så sa de till Nathalie också...Man kan få tokspel o vad visar samhället för våra ungdomar...

2009-01-27 @ 17:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0