Årsläxa

För den som äger en tarotlek eller har tillgång till en bok som handlar om tarot, ska jag ge ett tips på en intressant uträkning. Denna har jag upplevt som mycket träffande och som kan förklara att vissa år är jobbigare än andra, och att vissa år bara flyter förbi. Detta är en enkel form av spådom som är lika bevisningsbart som allt annat under denna kategori....dvs tro, tro, trot om du vill..

Livsläxan kan vara intressant att räkna ut först för att se vad det är som detta livet har att lära just dig.

ÅR + mån + dag = en siffra som adderas til minsta möjliga siffra

Exempel ( min egen )  : 19640922  =   1+9+6+4+0+9+2+2 = 33 = 3+3=6

Dvs min livsläxa är nr 6 dvs the lovers i stora arkanan.

Av det kan jag utröna att min livsuppgift är att lära villkorslös kärlek av många olika slag. Kanske att lära mig älska livet och allt som hör där till, hur det än ter sig......ja vi får se jag ska summera detta när jag ligger med näsan i vädret o väntar på att min guide ska komma o hämta mig.

Årsläxan räknar du ut likadanr men byter ut födelseår mot det år du vill kika på.

Mitt eget år: 2+0+0+9+0+9+2+2=24 = 2+4=6

Dvs i år har jag i min årsläxa samma som min livsläxa.

Inte undra på att detta år har börjat i ett stort tumult, men nu ska jag försöka bryta gamla energier o se till att jag lär mig nåt bra av detta. Detta kan bli mycket händelserikt.

Lycka till med att räkna ut ert år, samt att ni har nån som kan tolka det på rätt sett....inte bara rakt av vad det står på kortet utan vad det verkligen står för.....annars kan man tolka fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0