Orangea kuvertet

Så var det dax igen... Se sanningen i vitögat!  Eftersom jag nu alltid har haft en man som jobbat utomlands, när mina barn var små, och fortfarande. Och enda sättet att få vardagen att gå ihop, eftersom våra barn är idrottare och vi bor på en gård, har varit att jobba deltid. Han har dragit in den största inkomsten, men jag har jobbat fler timmar per dygn och haft ALLT ansvar, för barn, för hemmet, för djuren, räkningar, besikta bilarna samt att ha kört barnen på alla aktiviteter. Samtidigt som jag har byggt upp ett företag. Det här var bara en liten del av vad jag fått på mitt bord.

Nu har jag tröttnat på att se till att allt som måste skötas blir skött, så jag flyttar till stan. Men vad händer???? Jo det där kuvertet kommer på brevlådan..........Uschhhhhhhhhhhhhh. Va ska jag göra....herregud, jag får ju ingen pension knappt. Mannen däremot kommer kunna bada i pengar.    Jag spyr!    VILKET JÄ....LA SYSTEM!   Om man är en familj och är gifta har gemensamma barn borde väl pensionspoängen delas lika under de åren...men nej då inte alls.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Du glömde ALLT du har rustat upp i ERAT hem själv!!! dvs Inne i huset, bad ,kök, rum där uppe, egen lya till dotra på gårn, har säkert gömt nått... stallet dvs boxar osv. hagar inkl. elstängsel som strulat!!! (eller var det grannens hehe det var lite roligt ta upp det på din blogg)Allt körande hit och dit hockeymatcher,träningar hästträningar och tävlingar då man önskade att man var två om ansvaret för att inget barn skulle känna sig obekväm, men man får välja en, bära eller brista och ta det sen..suck...(slits i sitt hjärta vems tur är det? och vem betdyder det mest för just nu, att mamma är med!!?)Små pengar hit och dit....ingen penision i världen kan mätas i all tid och framför allt känslor man lägger och vill lägga på sina barn, när sen mannen tex som "arbetat" får sitt står man som qvinna utan...???!!!



Ps. Och du, när ska du hinna ta hand om dig själv i allt detta??? ... Är det när pensionen kommer? Ds



Skickar all energi ja har så du tar dig igenom det här <3<3<3

Kramarom Sam...

2009-02-19 @ 23:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0