Det här med relationer

Idag mötte jag en gammal kompis sen tonåren, vi har knappt setts på 30 år, ändå stämde det så bra. Vi talade om allt möjligt och om hur livet gått med var o en av oss... Och efteråt har jag underat lite på vad olika det är med oika människor. Ibland törs jag knappt heja på en person, fast det är nån som jag umgåtts med..eller i alla fall varit mycket i närheten av. Och vissa personer känns det bara som om det var igår vi träffades. Det här beror naturligtvis på att vi är olika personligheter....men det är där det intressanta kommer in tycker jag.

Om jag umgås med vissa personer kan jag känna mig rolig, trevlig och tom ibland lite fin. Medans jag i en annans närhet känner mig som om nåt katten släpat in. Och det ska jag tala om att det har inte nåt med att jag är avundssjuk eller tycker den andra är bättre eller finare......Utan om hur jag blir bemött och hur jag bemöter den andra. Konstigt det här.

Om jag möter en person som jag inte träffat tidigare...vad är det då som gör att jag inte kan uppföra mig som den trevliga person jag önskar jag kunde vara??  Kan det måntro vara rädslor?  Detta gäller bara vissa människor....varför påverkar vissa människor en mer än andra?

Viktiga möten som kommer och går kommer vi alltid att få....och det är klart man kan sakna en person...men lika skönt kan det vara att bli av med en annan..Hihi!

Hur kan det då bli så fel om det kommer in en person i ens liv...som påverkar en starkt....Vi kanske tom har samma dröm även om det gäller olika platser. Är det rädslor igen...rädsla att inte duga...inte räcka till...eller att bli sårad?  Eller är det så att det kan finnas bagage som man inte vill ska rivas upp. Vad vet jag, men tankarna finns, och de väcktes till liv idag igen.

Jag lovar att det här var bara början på mitt skriveri om relationer....jag har rätt många såna tankar i mitt bagage. Och jag tror det är min viktigaste livsuppgift...att lära om olika relationer. Senare kommer jag mer ta upp vänner ( som jag redan skrivit en del om), släktskap, kärlek, vardag, samt relationer till olika djur och platser. För ni vet väl att olika platser har helt olika energier de med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0